mandag den 30. maj 2011

Art/junk journal slash dagbog

Så inde på Scrapsisters et indlæg om junque journals, og kom til Ifversens blog, og blev lidt hooked, på at prøve hvad det var for noget. Derfor fandt jeg alt mit maling frem, og gik igang med at gøre klar til et par sider :-). Jeg havde en gammel notesbog liggende, som jeg alligevel ikek brugte, så den kunne lige så godt tjene som det. Meningen er, at det skal være en dagbog, og når jeg starter studie efter sommer, også en lektiebog. Direkte dagbog bliver det ikke, men bare små tanker i løbet af dagen, fx. at jeg gerne vil bruge mere lilla i mine kort eller LO ;-). Samtidig kommer der til at være en to-do-liste for hver dag, og en side kun til skrible-skrablerier. Jeg laver så en til, hvor der er plads til kun at være kreativ, og prøve noget andet nyt jeg har fundet på nettet af, nemlig Zentangle :-). Det første zentangle jeg så, var på Fru Maansens blog. Det er simpelthen så fantastisk flot :-).Her er de sider i min journal, jeg gjorde klar den anden dag, til at skrive og være kreativ på :-)

Det første billede er forsiden efter bogen er åbnet. Alle siderne er først grundet med en maling. Derefter fik denne så en masse akvarel, som er "dryppet" fra penslen ned over siden (oppe fra, man kan næsten se det). Siderne har fået lidt ink. Jeg skrev først med en sort pen, og derefter to forskellige glitterpenne. Jeg tegnede stjerner og hjerter med en guldpen.
Et lille nærbillede af skriften og baggrunden ;-).
De første "rigtige" sider ;-). Samme teknik brugt, dog strøg jeg akvarellen på istedet for at lade den flyde.
Her har jeg bare brugt en anden grunder, ellers stadig samme teknik ;-)
Disse sider fik grunder, akvarel og så noget "All around ink" fra panduro. Jeg tog inken op med pippette, lavede små dryp hist og her, og pustede med et sugerør, for til sidst, at "duppe" overskydende farve af, og duppe med samme papir (der jo nu var farve på;-))lidt rundt, hvor der manglede lidt. Tilsidst tog jeg en rund svamp, og duppede med akrylmaling.
Her brugte jeg samme teknik som ovenstående, men duppede ikke lige så meget. Tilgengæld brugte jeg en stjernesvamp, og lavede stjerner med distress ink, men de er lidt svære at se, har prøvet at lave et nærbillede af det:
.
Det er virkelig skønt, at bruge nogen (læs prøve :-)) helt andre teknikker, end man er vant til, og det er faktisk sjovt :-). Nu vil jeg holde resten af dagen i ren afslapning, efter en veloverstået eksamen ;-). Afslapning = med kreativitet naturligvis ;-).
Tak for alle jeres søde kommentarer, de varmer virkelig;-)
Jeg ønsker jeg alle en fomiddabel mandag :-)

1 kommentar:

  1. Hvor ser det spændene ud! Masser af gode sider både til at nyde som de er og til at bygge videre på :-) spændene at følge med!
    Tak for de rosende ord! :D

    SvarSlet