fredag den 13. maj 2011

Læseferie

I dag var min sidste skoledag ever på VUC HF enkeltfag. Min sidste time var, som tidligere nævnt i kemi, og selvom jeg ikke forstår meget af faget, var det nu meget hyggeligt. Mange af timerne var aflyst, pga. eksaminer på skolen, men min kemilærer nægtede at aflyse. Ud af de ca. 20 vi var på holdet, mødte 5 frem, så der var rig mulighed for, at stille spørgsmål, og VIRKELIG få tingene udpenslet med pap og skeer :-). Noget nåede jeg faktisk at forstå, mens andet stadig ingen mening giver for mig, men skal nok klare den alligevel ;-).
Og nu sidder jeg så her, en fredag aften lidt i ni, læseferien er begyndt, jeg har min første eksamen på tirsdag (engelsk mundtlig), og hvad laver jeg? Læser jeg op? Laver jeg dispositioner til kemieksamen (som jeg faktisk også sad og rodede med i går, er meget stolt :-))? Sætter jeg orden i mine noter og portefolio fra billedkunst? Nej. Jeg laver ikke en disse af fornuftige ting! Tror, det må være lidt af en forsvarsmekanisme, for nu har jeg virkelig kørt på højeste gear i år, og selvom jeg gerne vil føle, at jeg har gjort mit bedste, når jeg har huen på, kan jeg bare ikke komme igang! Har aftalt med mig selv, at jeg tager i aften som afslapning, og så læser jeg i morgen. Engelsk er en 24 timers eksamen, så der vil være rigeligt med tid, til at finde de perspektiverende tekster frem, den er jeg ikke så nervøs for.
Oven i alt eksamens ræset, har jeg med min veninde Lise fra skolen aftalt, at den ene ikke må spise kage eller slik uden den anden får noget. Jeg har siden jul tabt mig 5 kg (med vilje), men har vidst taget lidt af det på igen, pga for meget cola (light, da jeg faktisk slet ikke må få sukker) og for mange thebirkes. Specielt det sidste er jo noget værre noget, da der jo er sukker i, og også hvedemel, som jeg heller ikke må få. Jeg har sukkerfri slik i huset, men det hævde Lise så, at jeg heller ikke må få, for som hun siger: "Hvis jeg skal lide skal du også!" Så man må være lidt kreativ. Vi må lave nogle amerikanske pandekager (uden sødemiddel naturligvis ;-), de er super gode til morgenmad. Æblebåde med kanel, og nødder, for himlens skyld nødder! Og så vil jeg sætte min nye regel ind igen, med kun cola til aftensmaden, selvom det i starten nok bliver både frokost og aftensmad. Er desværre afhængig af det stads, så trapper "stille" ned, og erstatter med the. Sidste gang jeg gjorde det, røg der et par kg. over et par måneder :-D. Må dog indrømme, at det er temmelig krævende, oven i sådan en eksamensperiode, men glemmer det nok hurtigt, når jeg bliver mindet om, hvor godt min te smager, og mætter min sukkertrang, når jeg tager den første tår ;-).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar