tirsdag den 10. maj 2011

Billedkunst eksamens projekt

Søndag aften kl. 21.30, eller ca. deromkring, blev jeg efter mange timers arbejde færdig med mit billedkunstprojekt :-). Det syntes jeg da også, at I skulle have lov til at se, når nu jeg havde omtalt det ;-). Det overordnede emne var "Livet", og mit eget krav var, at jeg ville have en engel med på. Spørg mig ikke hvorfor, for det ved jeg ærlig talt ikke selv :-p, men det ville jeg altså!. Og det fik jeg også :-).
Gravstenen, der er lavet af papmachè, har teksten "RIP, *?, (kors)?. Det kan man bare ikke se på billedet. Englen har naturligvis fjer i sine vinger ;-). Bagved det hele, er der et "rustent" rækværk, hvor porten står åben, ud til noget man ikke kan se, der er kun horisont. En af træets rødder, går op og er navlestreng hos barnet (som egentlig skulle have været et spædbarn, men det lignede en frø :-P. Da jeg så prøvede at lave det større, lignede det en mellemting af Gollum fra "Ringenes Herre", Quasimodo fra "Klokkeren fra Notre Dame" og en trold :-p).
Alt i alt, er jeg selv tilfreds, selvom træet godt kunne få lidt mere farve, men det er som det er :-).
Ved frie øjeblikke herhjemme, det næste stykke tid, vil jeg tage billeder af mine andre opgaver fra billedkunst, og lægge lidt smagsprøver herud, resten (af dem der er værd at vise frem ;-) :-p)) ryger på min hjemmeside, som jeg nok skal give et direkte link til, i indlægget ;-).

Eksamensreæsset er for alvor ved at sætte ind. Sidste skoledag nærmer sig jo, og alle mine rodede notater skal i orden. Det er et kæmpe arbejde, at sætte alle dokumenterne sammen til et dokument på puteren, vil nemlig gerne have printet dem ud, så man ikke bliver fristet af alle ens favoritsider på nettet, når jeg skal til at læse op ;-). Heldigvis kan det jo sagtens klares, mens man ser en god film, eller bare fjernsyn, da man jo ikke skal koncentrere sig voldsomt meget om det :-).
Ellers er det hele som det plejer :-): Jeg bliver ved med, at finde flere og flere ting jeg gerne vil :-D. Har fundet et gratis program, til at lave noget grafik-agtigt, som jeg godt kunne fristes til at prøve af. Det ville være til downloads på min hjemmeside, til privatbrug, for de besøgene. Er der interesse om at vide, hvad det er, er der tale om iconer til skrivebordet, og musemarkører. Elsker alt "cute" af sådan noget pixelgrafik, så ville gerne i gang med det igen. Men det må jo nok vente til efter huen er kommet på ;-).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar